GPS GPS

     
 

Hivatalos márkakereskedés

GPS -ek  
Geocaching/Túra Szabadtéri/sportok
Autó/motor TMC
PDA/Laptop/OEM
Térképek                  GYI/Kérdések

Akciók

Kölcsönzés              Használt GPS
Flottakövetés
   
Radar/lézerelőjelzők
Xenonlámpa/szettek
4X4/felszerelések Túrafelszerelések 
Fórum
Cégünkről
Kapcsolat
Elérhetőségeink
Web                

Főoldal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
     

 

Traffipax előjelzők, lézer- és radar -detektorok, lézerblokkolók.

Varázs-Garázs Zala Kft.

A sebességmérő műszerek mindig is a technika csúcsát képviselték, mióta megjelentek. Hajdanában a rendőrök az adott távolság megtételéhez szükséges időből számolták az átlagsebességet, később meghonosodott a hadseregben és légiirányító központokban használt Doppler radar. Még később a lézeres távolságmérés ennél is pontosabb sebességmérést tett lehetővé, továbbá megjelentek a hurokdetektorokkal működő útszéli dobozokban elhelyezett intelligens rendszámfelismerő és rögtön számlázó rendszerek, és elméletből valósággá vált a helikopteres illetve műholdas megfigyelés.

Előfordul néha-néha, hogy úgy állítanak meg bennünket "gyorshajtás közben", hogy mi nem tudjuk, túlléptük-e a megengedett sebességet. Ez nem ritka eset, hiszen nem bámuljuk egész úton a sebességmérőt, és egy modern autó pillanatok alatt észrevétlenül tud gyorsulni 5-10 km/h-t: Ekkor pedig általában túllépjük a megengedett sebességet. Elképzelhető tehát, hogy tényleg gyorsan mentünk.

Máskor előfordul, hogy egy autó hátulról annyira megközelít minket, hogy ösztönösen gyorsítunk, mivel veszélyesnek érezzük a követési távolság be nem tartását, ez a tolás. Néha az a "kellemes" meglepetés ér bennünket, hogy egy perc múlva bekapcsol egy kék villogó, és leállítanak minket a rend éber őrei, akik éppen belehajszoltak minket a gyorshajtásba jó pár KRESZ szabály áthágásával. Ilyenkor jól jöhet, ha felismerjük a mérőautót, így nem kell hosszas vitákba bocsátkoznunk magáról a mérés tényéről, illetve nem kell belemennünk a tolásos játékaikba.

Ha tudjuk, hogy gyorsan mentünk, nem kell feltétlenül a helyszíni bírság (csekk) helyett a bírósági tárgyalást választanunk, ami után jóval súlyosabb pénzbüntetést kell fizetnünk. (A helyszíni bírság megfizetésére csak akkor van lehetőségünk, ha nem jelentős a sebességtúllépés, ellenkező esetben mindenképpen fel kell jelentenie az autóst a hatóságnak.) Egyéb esetben viszont lehet jogos a gyanúnk, hogy nem is volt a helyszínen hitelesített sebességmérő berendezés, a szemmel való sebességmérést pedig a törvény nem teszi lehetővé még a rendőrség számára sem.

Az "átlagos" detektort a műszerfalra, a szélvédő középére, vagy a napellenzőre erősítik, ezeket olyan országokban, ahol még tiltott (Ausztria, Szlovákia), könnyűszerrel fel lehet fedezni igazoltatás során. Elméletileg a gépkocsi feltörés ellen találták ki a rejtett detektorokat, amik persze a hatóság félrevezetését is nagyban segítik az olyan országokban, ahol tilos ezek használata. A detektort a kocsi orrába, a hűtőrács mögé szokás szerelni, persze a lézer szemet muszáj az üveg mögé.

Az olyan országokban, ahol tilos a detektorok használata, és van rá igény, használják az ún. radar detektor detektorokat (azaz olyan készülékeket, amivel a rendőrök meg tudják állapítani, hogy az autós radar detektort használ-e), sok helyen ezek VG-2 márkanéven futnak, valójában ezek elkészíthetők elkobzott radar detektorok olcsó átalakításával is. A veszély elhárítására találták ki a lopakodó (stealth) radar detektorokat, ezek VG-2 érzékelése esetén automatikusan kikapcsolnak, vagy eleve annyira le vannak árnyékolva, hogy nem tudja a VG-2 bemérni őket.

Táblázatban adatai tájékoztató jellegűek, értük felelősséget vállalni  nem tudunk.

A felhasznált működési sáv !  X  X  X  X  Ku  K  K  Ka  Ka  Ka
Frekvencia Ország (Sáv) Tart- ható Használ- ható 9.41 X 1 9.9 X 1 10.525 X 10.6 X 13.45 Ku 24.125 K 24.15 K 34.0 Ka 34.3 Ka 35.5 Ka
Albánia Igen Igen - - - - - - - - - -
Anglia Igen Igen - - - - x x - - - -
Ausztria Nem Nem - x - - - x - - x -
Belgium Nem Nem x - - - - x - - x -
Bulgária Igen Igen - - x - - - - - - -
Csehország Nem Nem - - - - - - - x x -
Dánia Igen Igen - - - - - x - - x -
Észtország Nem Nem - - - - - - - - - -
Finnország Nem Nem - - - - - - x x x x
Franciaország Nem Nem - x - x x x - - x -
Görögország Igen Nem - - - - x x - - x -
Hollandia Igen Nem - - - - x x - - x -
Hong-Kong Igen Nem x - - - - x - - x -
Horvátország Igen Igen - - x - - x x - x -
Kanada Igen Nem - - x - - - x x x x
Lengyelország Nem Nem - x - - - x - - - -
Lettország Igen Nem - - - - - - - - - -
Litvánia Igen Nem - - - - - - - - - -
Luxemburg Nem Nem - - - - - - - - - -
Magyarország Igen Igen x - - - x x - - x -
Németország Igen Nem - - - - x x - - x -
Norvégia Igen Igen - - x - - x - - - -
Olaszország Igen Nem - - x - - x - - x -
Oroszország Igen Igen - - x - - - x - - -
Portugália Igen Nem - - - x - x - - x -
Románia Igen Igen - - - - - - x - - -
Spanyolország Igen Nem - - - - x x - - x -
Svájc Nem Nem - - - x - x - - x -
Svédország Nem Nem - - x - - x - - - -
Szerbia Igen Igen - - x - x - x - - -
Szlovákia Nem Nem - - - - - - - x x -
Szlovénia Igen Igen - - - - - x - x x -
Tajvan Nem Nem - - x - x - x - x -
Törökország Nem Nem - - - - - - - - - -
USA Igen Igen - - x - - - x x x x

Néhányan esküsznek rá, a rendőrség pedig az ördög művének tekinti az ún. radar, illetve kombinált radar/lézer detektorokat. Valójában nincs olyan készülék forgalomban, ami itthon 100%-osan megvédene bárkit is attól, hogy elkapják gyorshajtás közben, ez tény. Detektor és detektor között persze óriási a különbség; a tengerentúlról hozott olcsó készülékektől az Európára gyártott és annál drágább detektorokon át a hadsereg csúcstechnikáját használó méregdrágáig széles a skála.

A traffipax előjelzők, lézer- és radar-detektorok, lézerblokkolók

Besorolás:

A világon 3 professzionális gyártó van: a Beltronics, Escort, Valentine1. Közülük csak Beltronics gyárt kimondottan az európai piacra detektorokat. A Beltronics Nyugat-magyarországi forgalmazója, a Varázs-Garázs Zala Kft.

Vannak a középkategóriás gyártók (Cobra, Snooper, Whistler), de kevés köztük az európai radarsávokra készített detektor.

És vannak a belépő szintű detektorok (Rocky Mountain, Uniden, Quintezz, ill. egyéb gyártmányok).

Néhány szó a sebességmérésről

A rendőrség leggyakrabban radaros ill. lézeres sebességmérést alkalmaz. Nem árt tudni, hogy a hatásos fényképkészítési távolság a radaros sebességmérőknél csak maximum 40-45m lehet! Ugyanez lézernél másképp néz ki: a lézeres sebességmérő maximum 800m-1,5km távolságból tudja meghatározni a sebességet, viszont ahhoz, hogy a sebességtúllépés hitelt érdemlően dokumentálva legyen, a videofelvételen olvasható kell legyen a rendszám, ami -optimális körülmények között- maximum 130m-ről lehetséges.

Mennyit fizetünk májustól gyorshajtásért?

Májustól olyan zárt rendszerű traffipaxokat működtethetnek majd az önkormányzatok - mint közútkezelők -, illetve a velük szerződő vállalkozások, amelyekkel kizárható lesz, hogy a rendszerbe illetéktelenek büntetlenül belenyúljanak. A gépek minden fényképkészítés után sms-t küldenek majd az ORFK szerverére. Ha csak egy esetben is előfordul, hogy üzenet van, de fotó nincs, akkor a rendőrség az adott blokkban továbbított összes felvételt visszaküldi a készítőnek. Hozzátette, hogy ha ez többször előfordul, akkor felbontják a szerződést az üzemeltetővel.

A traffipaxok mellett az "objektív felelősség" jogszabályának megvalósulása is újdonság lesz az eljárásokban. Ennek bevezetésére azért volt szükség, mert az autós közlekedésben elkövetett szabálytalanságok esetében csak az eljárások 50 százalékát tudta csak lefolytatni a rendőrség, ugyanis a gépjármű üzemben tartója nem volt köteles a hozzátartozója ellen tanúskodni. Azonban az objektív felelősség rendszerében már az üzemben tartó felel az elkövetett szabálysértésekért. Kivételt ez alól csak az jelenthet, ha valakinek az ellopott autójával követtek el szabálytalanságot, s a lopást bejelentette. A fuvarozó társaságok, menetlevéllel igazolhatják, hogy melyik gépkocsivezetőjük éppen hol tartózkodott szabálysértés idején. "Menekülő útvonalat" már csak a kölcsönadási szerződés jelenthet: ez esetben az a felelős, akinek a kocsit kölcsönadták.

Újabban már konkrét sebesség alapján kiszámolható a birság:

Megengedett  max.sebesség 

Kép-rögzitési  sebességhatár

Sztv  sebes. túllépéshat.

  Közigazgatási bírság

 Km/h

Km/h

Km/h-ig

Km-tól

Km-ig

Fizetendő

 20

 24

 28

29

33

30.000 Ft

34

35

40.000 Ft

36

39

60.000 Ft

40

43

90.000 Ft

44

53

130.000 Ft

54

felett

300.000 Ft

 30

 34

 41

42

48

30.000 Ft

49

51

40.000 Ft

52

57

60.000 Ft

58

63

90.000 Ft

64

78

130.000 Ft

79

felett

300.000 Ft

 40

 44

 54

55

63

30.000 Ft

64

67

40.000 Ft

68

75

60.000 Ft

76

83

90.000 Ft

84

103

130.000 Ft

104

felett

300.000 Ft

 50

 54

 67

68

78

30.000 Ft

79

83

40.000 Ft

84

93

60.000 Ft

94

103

90.000 Ft

104

128

130.000 Ft

129

felett

300.000 Ft

 60

 64

 74

75

81

30.000 Ft

82

93

40.000 Ft

94

105

60.000 Ft

106

123

90.000 Ft

124

154

130.000 Ft

155

felett

300.000 Ft

 70

 74

 86

87

94

30.000 Ft

95

108

40.000 Ft

109

122

60.000 Ft

123

144

90.000 Ft

145

180

130.000 Ft

181

felett

300.000 Ft

 80

 84

 98

99

107

30.000 Ft

108

123

40.000 Ft

124

140

60.000 Ft

141

164

90.000 Ft

165

206

130.000 Ft

207

felett

300.000 Ft

 90

 94

111

112

120

30.000 Ft

121

139

40.000 Ft

140

157

60.000 Ft

158

185

90.000 Ft

186

231

130.000 Ft

232

felett

300.000 Ft

100

104

123

124

134

30.000 Ft

135

154

40.000 Ft

155

175

60.000 Ft

176

206

90.000 Ft

207

257

130.000 Ft

258

felett

300.000 Ft

110

115

124

125

136

30.000 Ft

137

158

50.000 Ft

159

170

80.000 Ft

171

181

120.000 Ft

182

204

150.000 Ft

205

226

200.000 Ft

227

felett

300.000 Ft

120

125

136

137

148

30.000 Ft

149

173

50.000 Ft

174

185

80.000 Ft

186

197

120.000 Ft

198

222

150.000 Ft

223

247

200.000 Ft

248

felett

300.000 Ft

130

135

147

148

160

30.000 Ft

161

187

50.000 Ft

188

201

80.000 Ft

202

214

120.000 Ft

215

241

150.000 Ft

242

268

200.000 Ft

269

felett

300.000 Ft

Radar:

A Radar szó a Radio Detection and Ranging (rádió-lokalizáció) rövidítése. A hanghullámokhoz hasonlóan a rádióhullámok is visszhangot keltenek, amikor visszaverődnek az útjukba került tárgyakról. A radar a rádióhullámot a kívánt irányba sugározza. A tárgyról visszavert hangot a radar antennája fogja föl. A sugárzás és a visszhang vétele közötti idő megmutatja a tárgy távolságát; az antenna iránya a visszhang vételekor megmutatja a tárgynak a radarhoz viszonyított pozícióját.

A készülék a rádióhullámok segítségével fedezi fel a célpontot, a rádióhullámok ködön, füstön át is terjednek, ezek a készülékek az éjjeli sötétségben, a fény számára átlátszatlan tárgyakon át is kitűnően látnak.

Ha a célpont mozgó tárgy, a visszaverődő jel frekvenciája kismértékben eltér a kibocsátott jelétől. Ez a jelenség Doppler-effektus néven ismert, s az okozza, hogy a közeledő tárgyról visszaverődő rádióhullámok torlódnak, míg a távolról visszaverődők széthúzódnak. Ebből a frekvencia-eltérésből a radart kezelők meg tudják különböztetni a mozgó tárgyat az állótól, s meg tudják adni a mozgás irányát. Az eltérés mértékéből a mozgó tárgy sebességét is ki tudják számolni.

  Radaros sebességmérők:

Multanova6F                               Magyarországon ez a leggyakoribb traffipax, kerek (kúp alakú) radarjáról ismerhető fel. A 34,36 GHz-es frekvencián (Ka sáv) működik, menet közben is képes a sebességet megállapítani. A magas frekvencia és kis teljesítmény miatt detektorokkal ez a legnehezebben észlelhető.

Traffipax Speedophot                                  Ez a szabad szemmel legnehezebben észrevehető radar, mivel a radarsugárzó belesimul a lökhárítóba. Menet közben is használható, a 24,125 GHz-es frekvencián (K sáv) dolgozik.

Traffipax Microspeed 09                              Ez a radar csak álló helyzetben képes mérni a közeledő és távolodó autókat egyaránt. A 13,45 GHz-es frekvencián (Ku sáv) üzemel, ezeket az amerikai frekvenciás detektorok (pl. Cobra, stb.) nem képesek észlelni. Nálunk a radarok negyede ilyen.

Sfim Mesta 204DD                                     Ez a régi készülék csak álló helyzetben képes mérni és csak a távolodó autókat. A 9,41 GHz-es frekvencián (X1 sáv) üzemel, a ma gyártott detektorok közül kizárólag a BEL/Target Euro 550 tudja észlelni, de már csak 1 ilyen radar működik.

Ramet7                                                   A rendőrség legújabb beszerzése. Nehéz észrevenni és detektor nélkül nem is lehet megállapítani, melyik dobozban működik radar. A 34,3 GHz-es frekvencián (Ka sáv) üzemel, de a Multanovával ellentétben nagy energiával ad, ezért detektorral könnyű előre jelezni.

RametAD9                                                    Magyarországon 2 db dolgozik fixen telepítve az M1 autópályán. Az AD9 négy verzióban kapható: az AD9-C az autóba szerelt verzió, ahol a rendszer minden komponense külön van beszerelve. Az AD9-T a könnyen hordozható, kézi vezérlésű mobil kiszerelés, itt a radarantenna, a kamera, az érintőképernyős LCD, vezérlőszámítógép egy mérőblokkba szerelve.

A fényképkészítési távolság a radaros sebességmérőknél csak maximum 40-45 méter.

A Sfim Mesták a legrégebbi készülékek: 1972 óta működnek és már csak 1db van használatban. Ez a típus kizárólag a távolodó gépkocsik sebességét tudja mérni. A többi készülék közeledő és távolodó autók sebességének mérésére is alkalmas, ill. menet közben is használható. Összesen kb. 80 db lehet üzemben belőlük.

ˇ 20db. Multanova 6F: a Ka sávot használja, a 34,36 GHz-es frekvencián üzemel

ˇ 20db. Traffipax Speedophot: a K sávon mér, a 24,125 GHz-es frekvencián

ˇ 15db. Traffipax Microspeed: a Ku sávon üzemel, a 13,45 GHz-es frekvencián

ˇ 1db. Sfim Mesta 204DD: az X sávon 9,4 GHz-en ellenőrizheti a sebességet.

Valamint 6 féle lézer, amiből 5 félét rendszeresen használnak.

Lézer:

Míg a radar folyamatosan és össze-vissza szórja a hullámait, a lézer pontosan a kocsira irányul, és csak akkor ad ki jelet, ha a rendőr céloz, és egy kapcsolóval aktivizál. Ha egy hosszú egyenes szakaszon, sem előttünk, sem velünk szemben nem halad más gépjármű, akkor a detektor jelzése azt jelenti, hogy valószínűleg bennünket mérnek. Ha a közvetlenül előttünk haladóról vagy valamilyen tereptárgyról nem törik meg szerencsésen a jel, detektorunk nem jelez, 1 másodpercünk sincs arra, hogy lelassítsunk, emiatt elkerülhetetlen a büntetés.

Lézer-előjelzővel reménykedhetnek a detektorok használói a FámaLézer-rel vagy a Muvitas-szal szemben: abban, hogy a kezelő addig igazgatja a kamerát az autóra, hogy megszólal a detektor, mielőtt még pontosan be tudná mérni a sebességet.

A lézeres sebességméréskor, a távolság függvényében a mérősugár kúpjának átmérője:   

      

A lézer előjelzővel még olyan probléma is adódhat, hogy ha nagy méretű autóval vagyunk, a szélvédőnk felső szélén van a detektorunk (visszapillantó tükör alatti részen), a lézerrel meg közelről célozzák meg a gépjárművünket, könnyen előfordul, hogy a detektorunk nem észlel jelet. Ugyanis 100m távolságra kb.30cm, 200m távolságra kb.60cm a sugárzott lézerkúp átmérője, ha a rendőr gyakorlott, akkor főleg a rendszámon vagy a lámpán igyekszik visszaverő felületet keresni. A rendszám és a visszapillantó tükör közt akár 90cm, vagy több is lehet, tehát holttérben van a detektorunk.

Ennek kivédésére forgalmazunk a lézeres méréshez úgynevezett lézer jammer-eket, aminek a lényege, hogy a külső egységében ugyanolyan gallium-arzenid alapú lézerdióda van, mint a rendőrségi sebességmérő lézerekben. Amíg ez aktív, a mérőműszeren maximum hibaüzenetet tud venni, mert az nem tudja szétválasztani a saját visszaverődő jelét és a lézer jammer által sugárzottat.

Lézeres sebességmérők:

A Magyarországon forgalomban levő lézeres mérőeszközök:

A Magyarországon használt LTI és VHT Fáma lézerek a 904 nanométeres hullámhosszon dolgoznak, megegyezően a többi ország hasonló célú készülékével. Nálunk információink szerint hozzávetőleg 40 db lehet üzemben.

Ezen kívül Magyar találmányként a 906 nanométeren működik még kb.19db lézeres eszköz, amire a régebbi eszközök nem alkalmasak, ezért jópár készüléket töröltünk a kínálatból.

Amíg a hagyományos traffipax a mozgó járműről visszaverődő radarhullámok frekvenciaváltozását méri, addig utóbbi a lézernyaláb kisugárzása és visszaverődése közötti időkülönbség alapján állapítja meg a sebességet. Újdonság a magyar utakon a mobil lézeres berendezés, amely immár nem csak álló helyzetben tud mérni.

Sebességmérő eszközök:

FámaLézer I

Ebből csak 1 db létezik, a Szigetszentmiklósi Rendőrkapitányság használja (M0).                            Maximális mérési távolság: 600 méter   Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.               Lézerátmérő 300m-en: 150cm.

FámaLézer II

A rendőrség 20db-ot vásárolt ebből a készülékből. Maximális mérési távolság: 1000 méter Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.               Lézerátmérő 300m-en: 120cm

FámaLézer III

A rendőrség eddig 26 darabot vásárolt belőle. Autóba is szerelhető, 5 db képes menet közben is mérni. Maximális mérési távolság: 1800 méter Rendszámleolvasás: max. 120 méterről.            Lézerátmérő 300m-en: 90cm.

VHT Muvitas

Régebbi, autóban használható modell, még 14 darab van belőle. Mivel csak rövid távolságon dolgozik, ezért az ablakban lévő lézerdetektorok gyakran nem jelzik. Maximális mérési távolság: 250 méter Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.

VHT 527 kézi

Kompakt, kézből működtethető készülék Álló helyzetből mér Sorozatképes üzemmódja is van. Maximális mérési távolság: 1800 méter Rendszámleolvasás: max. 150 méterről.

VHT 810 kézi

Álló helyzetből mér

Maximális mérési távolság: 1800 méter

Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.

Pro Laser II

Álló helyzetből mér

Maximális mérési távolság: 1800 méter

Rendszámleolvasás: max. 150 méterről.

NJL Speed Capture System SCS-102A és 102B

102A álló 102B álló-mozgó helyzetből is mér (905nm) új, az amerikai LTI által frissen kifejlesztett Universal Laser Sensor-t használja sebességmérésre, éjszakai üzemmódban kis megvilágítás mellett is használható felvételeket készít.

Maximális mérési távolság: 1700 méter

Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.

Ezeken kívül a rendőrség rendelkezik olyan sebességellenőrző eszközökkel, melyek sem radart sem lézert nem használnak. Ilyenek a kamerával kombinált, útba épített érzékelők (ez csak az M3-as budapesti bevezető szakaszán, a Szerencs utcánál van, de jellemzően nem működik), vagy videokamerával és hiteles sebességmérővel felszerelt ún. "követő autók" - utóbbiak sajnos működnek). Ezeket (mivel nem sugároznak) semmilyen detektorral nem lehet érzékelni, tehát az óvatosság sosem felesleges!

Az óvatosság mellett természetesen az előrelátás sem árt, ezért javasoljuk, hogy vegye fontolóra egy megbízható radardetektor beszerzését! A radar, lényege folytán folyamatosan (impulzusszerűen), valamint szórtan (több irányban) bocsátja ki a jeleket. A direkt, valamint a különböző tárgyakról visszavert jeleket a jó radardetektor könnyebben észleli, és időben jelez, hogy lelassulhassunk.

Az általunk forgalmazott készülékek speciálisan az európai piacra készültek, mert az USA piacra gyártott modellekben (ilyen a detektorok túlnyomó többsége) ugyanis nincs benne a "Ku" frekvenciatartomány érzékelése.

A radardetektorok birtoklása illetve használata a 175/2003 (X.31) Kormány rendelet értelmében 2003. december 1-tol már nem tiltott Magyarországon!    

Mobil készülékek

Előnyük:

- Több gépkocsival rendelkezőknek: könnyen kiszerelhetőek (szélvédőre tapasztva, vákuumos tapadókoronggal, szivargyújtóba csatlakoztatva) mindig abban az autóban van, amit Ön éppen használ.

- Lézert és a Radarsávokat is egyszerre figyelik.

- Ár/érték arányuk kedvezőbb, mint a beépített készülékeknek.

Hátrányuk:

- Azokban az országokban, ahol nem engedélyezettek, maximum csak a kesztyűtartóban, kikapcsolt állapotban lehet nálunk.

- Fémgőzölt, hő védő szélvédővel rendelkező autókban nem, vagy gyengén észlel.

- A szélvédőn felejtett (parkoló autóban) betörésveszély.

- Parkoló autóban könnyen az üzemi hőmérséklet fölé ( -20°C + 60°C) kerül, hőguta.

 

1./ BEL ProfessionalSeries RX-65 Euro* a világszerte legnépszerűbb készülékek közé tartozó RX-65 radardetektor európai használatra átdolgozott változata. A kanadai Beltronics a holland Target Automotive céggel együttműködve a BEL/Target 550 Euro-val kapcsolatos tapasz­talatok alapján fejlesztette tovább a ProfessionalSeries RX65-öt abból a célból, hogy az európai követelményeknek a lehető legjobban megfeleljen. A BEL ProfessionalSeries RX-65 Euro minden bizonnyal piacvezető készülék lesz kategóriájában, köszönhetően rendkívül fejlett érzékelésének, mely által időben fel tudja hívni a figyelmet a traffipax-os sebességmérőkre úgy Magyarországon, mint külföldön. A külön az európai használathoz kifejlesztett speciális szűrőtechnológiák révén az RX-65 Euro az egyik legmegbízhatóbb segítség az utakon itthon is. A minőségi, csúcstechnológiájú alkatrészek használata és az ISO 9002-es minősítéssel rendelkező gyártási és ellenőrzési rendszer garantálja ezen radardetektor tartósságát és megbízhatóságát.           

Beépített készülékek:

Előnyük:

- Azokban az országokban -ahol nem engedélyezettek- is használhatóak, csak kikapcsolt állapotban legyenek, ha megállított a rendőr.

- Fémgőzölt, hővédő szélvédővel rendelkező autókban ugyanúgy használható.

- Tisztán tartott állapotban nagyobb az észlelési távolság.

- Lézer esetén blokkoló is beépíthető, ezáltal csökken a rizikó.

Hátrányuk:

- Csak lézert, vagy csak radart figyelnek. (biztonságosan a kettő kombinációja ajánlott)

- Ajánlatos autóvillamossági műhelyben szakemberrel beszereltetni.

- Esetenként nehéz az elhelyezésük, autótípustól függően.

Radar:

1./ BEL 966R beépített radardetektor már több éve bizonyítottan csúcsmodell a radarérzékelés területén Európában. A központi egységet a hűtőrács mögé célszerű beszerelni, míg a kijelző (mely gyufaskatulya méretű) kívánság szerint bárhol elhelyezhető a műszerfalon, vagy alatta. Az átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően 200-500m. Kiegészítőként aktív (LRC-100, Target LT-400 vagy Blinder M20/M40 X-TREME lézerblokkoló) vagy passzív (966L lézerszenzor) egységet javasolunk hozzá.

2./ BEL 966RM a BEL 966R motoros változata: a készülék vízálló házat kapott, valamint napfénynél is látható figyelmeztető nagy fényerejű LED-et. Kiegészítőként aktív (LRC-100, Target LT-400 vagy Blinder M20 X-TREME lézerblokkoló) egységet javasolunk hozzá.

Lézer:

1./ Beltronics 966L lézerszenzor, a lézerérzékelő kiegészítőként alkalmazható, kizárólag a BEL/Target Euro 966R radardetektorokhoz. Öngyújtó nagyságú, a szélvédő mögé kell elhelyezni, egyszerűen csatlakoztatható a radardetektor kijelzőjéhez. Alkalmazható 1db (elöl) vagy teljes körű érzékeléshez 2db (elöl- hátul). Átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően 500-2000m.

2./ Target LT-400 a sikeres LRC-100 utóda az LT-400 egy fejlett aktív lézeres vezérlőeszköz. A használt 1-es osztályú lézertechnika teljesen biztonságos és megbízható mindenféle alkalmazásban. Ajánlott automata garázsajtók, céges beléptető sorompó, kültéri világítás, stb. önműködő (gombnyomás nélküli) vezérlésére. Fixen, az autó elejére kell telepíteni, irányszöge 90°. Jel észlelése esetén tájékoztató jelzést ad a vezetőnek (LED és hangjelzés) és automatikusan sugározni kezdi a saját azonosítóját. Ha a bejövő jel nem a saját bázisállomásától származik, akkor 8 másodpercen belül automatikusan kikapcsol, hogy más eszköz (pl. az ugyancsak 904 nanométeres hullámhosszt használó rendőrségi lézeres sebességmérők) működését ne zavarja.

Bázisállomásként Target LT-450 alkalmazható, melybe maximum 50db vezérlő kódját lehet beprogramozni.

3./ Blinder M25 X-TREME a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere (maximum 4-re bővíthető) által lézer elleni védelmet nyújt egy személyautónak, elöl. Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160- 2.000m. között van. Ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet szeretnének.

4./ Blinder M45 X-TREME a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 4 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt egy személyautónak elöl - hátul, vagy csak elöl terepjárónak ill. teherautónak. Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva.

Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 60- 2.000m. között van (a 4 transzponder első beépítése esetén). Ha a lézerhez 60m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is.

Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet szeretnének.

Készülékeinket mindazoknak ajánljuk, akik gyakran autóznak: hiszen ha csak egy kicsit "elbambulunk" ott, ahol nem kellene (pl. 30-as tábla után belefutunk az ellenőrzésbe 50-nel), akkor 60.000 Ft-ig terjedő büntetéssel lehet számolni, de 76-nál, már 300.000 Ft és akkor a jogosítvány esetleges bevonásáról és a büntetőpontokról még szó sem esett.   

Radar és lézerdetektor

Mobil:

BEL Professional Series RX-65 Euro Mobil Radar- és lézer-detektor

Ára: Bruttó:

119.900.- 

Könnyű, gyors be-szerelés a mobil kivitelnek köszönhe-tően!

Frekvenciák:

X sáv : 10,525 GHz; Ku sáv: 13.450 GHz; K sáv : 24.150 GHz; Ka sáv: 34.0 ; 34,3 ; 34,7 ; 35,0 GHz                               A készülék mérete: 12.00 x 6,90 x 3.20 cm                            A készülék súlya: 240.00 gramm                                           Működési hőmérséklet: -20°C + 60°C                            Feszültség tartomány: 10.50 - 16.00 volt                   Áramerősség: 250.00 mA                                                          Radar típusa: Die cast antenna                                                 Radar hatósugara: 100 - 400 méter                                        Lézer hatósugara: 250 - 2.000 m                                          Lézer hullámhossza:904-905 nanométer                                 Jól látható szöveges kijelző 4 fényességi fokozat                  Digitális beszéddel is figyelmeztet                                         Folyamatos hangerő-szabályozás                                          Automatikus halkítás és kézi néma üzemmód                    Némító gomb a szivargyújtó-csatlakozó                         Highway/AutoScan/City üzemmód                                         Könnyen beprogramozható figyelt frekvenciák                      Több radarsáv kijelzése egy időben ; Feszültségfigyelés Memória az összes beállítás elmentésére                              360°-os radar- és lézerfigyelés

VG-2 és Spectre1 radardetektor-keresők számára érzékelhetetlen

POP radarok detektálása; Digitális jelfeldolgozás          SWS dekódolás; Professzionális fém tartódoboz

A magyar piacra átalakított modell fejlett zavarszűréssel. Garancia: 2 év Szállítási határidő: 2 hét.

A világszerte legnépszerűbb készülékek közé tartozó RX-65 radardetektor európai használatra átdolgozott változata. A kanadai Beltronics a holland Target Automotive céggel együttműködve a BEL/Target 550 Euro-val kapcsolatos tapasz­talatok alapján fejlesztette tovább a Professional Series RX65-öt abból a célból, hogy az európai követelményeknek a lehető legjobban megfeleljen. A BEL Professional Series RX-65 Euro minden bizonnyal piacvezető készülék lesz kategóriájában, köszönhetően rendkívül fejlett érzékelésének, mely által időben fel tudja hívni a figyelmet a traffipaxos sebességmérőkre úgy Magyarországon, mint külföldön. A külön az európai használathoz kifejlesztett speciális szűrőtechnológiák révén az RX-65 Euro az egyik legmegbízhatóbb segítség az utakon itthon is. A minőségi, csúcstechnológiájú alkatrészek használata és az ISO 9002-es minősítéssel rendelkező gyártási és ellenőrzési rendszer garantálja ezen radardetektor tartósságát és megbízhatóságát.

Fixen beépíthető készülékek:

Radar:

BEL966R Radardetektor

Ára: Bruttó:

149.900.-

A láthatatlan radar-figyelő!

Különálló Radar vevő diszkrét elhelyezéshez a legjobb helyen, Külön kijelző a legjobb elhelyezést teszi lehetővé Városi és országúti mód, Automatikus és kézi néma üzemmód Led kijelző, Nem látható a detektorkeresők számára Ultra low oscillator a kevesebb hamis riasztás érdekében, Sötét és halvány állítási lehetőség a kijelzőn, Önellenőrzés funkció induláskor, Memória az összes beállítás elmentésére, Hangerő szabályozás, Beépített kivitel, Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz       

Frekvenciák: Ku sáv: 13.450 GHz; K sáv : 24.125 / 24.150 GHz; Ka sáv: 34.30 / 34.70 / 36.0 GHz (10,525  33,6-34 nélkül). A készülék mérete: 9.8 x 8 x 3.5 cm                                         A készülék súlya: 200.00 gramm    Feszültség: 13.80 Volt Áramerősség: 220.00 mA Radar típusa: Die cast antenna Radar hatósugara: 200 - 1.500 méter                           Jellemzők: digitális hangjelzés, LED kijelző, beépített kivitel.

Garancia: 2 év Szállítási határidő: 6 hét              

A 966R már több éve bizonyítottan csúcsmodell a radarérzékelés területén Európában. Beépített készülék, tehát ott is feltűnésmentes, ahol egyébként a radarjelzők tiltottak (pl. Ausztriában). Az antennát a hűtőrács mögé célszerű beszerelni, míg a kijelző (mely gyufaskatulya méretű) bárhol elhelyezhető a műszerfalon, vagy alatta. Az átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően 250-400m, maximum 1000m. Kiegészítőként aktív (Target LT-400, vagy Blinder M45 X-Treme) esetleg, passzív (966L) lézeres egységet javasolunk hozzá.

BEL966RM  Radardetektor

Ára:  Bruttó:

149.900.-

A tökéletes radarérzékelés motorra!

Frekvenciák:

Ku sáv: 13.450 GHz

K sáv : 24.125 / 24.150 GHz

Ka sáv: 34.3 / 34.7 / 36.0        

A készülék mérete: 9.8 x 8 x 3.5 cm

A készülék súlya: 200.00 gramm

Feszültség: 13.80 Volt

Áramerősség: 220.00 mA

Garancia: 2 év Szállítási határidő: 6 hét

Ez a radardetektor speciálisan a motorosok számára készült. A 966RM a BEL 966R motoros változata: a készülék vízálló házat kapott, valamint napfénynél is látható, figyelmeztető, nagy fényerejű LED-et. Érzékelési távolsága a körülményektől függően 250-400m, maximum 1000m. Kiegészítőként ajánljuk hozzá az aktív (Target LT-400, vagy Blinder M45 X-Treme) lézeregységet.

Fixen beépíthető

Lézerelőjelző:

BEL966L Lézerdetektor (passzív)

Kiegészítő lézerérzékelő  966R /966RM-hez

A készülék mérete: 1.5 x 3 x 7.5 cm
A készülék súlya: 85 gramm
Feszültség: 13.80 Volt
Áramerősség: 500.00 mA

Garancia: 1 év

Szállítási határidő: 6 hét

Szélvédő üveg mögé helyezhető

Ára:   Bruttó:  39.900.-

A BEL 966L kizárólag kiegészítőként alkalmazható a BEL 966R radardetektorokhoz. Szintén  beépített kivitelű, egyszerűen csatlakoztatható a radardetektor kijelzőjéhez. Alkalmazható 1db (az autó elején) vagy teljes körű érzékeléshez 2db (elöl - hátul). Átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően 500-1500m.

Fixen beépíthető

Lézerblokkolók:

Target LT-400 Lézerblokkoló

Ára:  Bruttó:

119.900.-

Professzionális lézervédelem!   A sikeres Target LRC-100 továbbfejlesztett változata! Aktív 180°-os, 8mp-es, védelem.

 Jellemzők:

  • Professzionális lézervédelem!

  • Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz

  • Beépített kivitel

  • Led kijelző

A készülék mérete: 1.50 x 3.00 x 7.50 cm
A készülék súlya: 85.00 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerősség: 500.00 mA

Jellemzők: az autó elejét vagy hátulját védi.(7mp-ig) Garancia: 1 év  Szállítási határidő: 6 hét

TargetLT-450=(LT400+LT430) 169.900.-

A sikeres LRC-100 utódja az LT-400 egy fejlett lézershifter. A használt 1-es osztályú lézer technika teljesen biztonságos és megbízható mindenféle alkalmazásban. Fixen, a rendszám közelébe kell telepíteni, irányszöge 90° hatótávolsága 160-2000m. Lézer észlelése esetén figyelmeztető jelzést ad a vezetőnek (LED és hangjelzés) valamint 8 másodpercig aktívan ad: ez alatt az idő alatt a jármű sebességét nem lehet megállapítani a lézeres sebességmérőkkel 160m-nél nagyobb távolságról. Az LT-400 ugyanazt a 904 és 905 nanométeres hullámhosszt használja, mint a rendőrségi lézeres sebességmérők. Ajánlott önálló használatra is, de legjobb BEL-RX65 mobil vagy BEL-966R beépített, illetve egyéb radardetektorral együtt alkalmazni.

Blinder M25

X-TREME

Lézerblokkoló
Hatásos lézerblokkoló 2 érzékelővel! Professzionális 180°-os,  folyamatos lézervédelem.

 Jellemzők:

ˇ         Professzionális lézervédelem!

ˇ         Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz

ˇ         Beépített kivitel

ˇ         Led kijelző

A készülék mérete: 104 x50 x17cm
A készülék súlya: 85.0 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerosség:500mA               

   Hatásos távolság: 60-2.000m

Jellemzők: a szgk. elejét vagy hátulját védi.

Folyamatosan, míg ki nem kapcsolják, nem engedi a  sebességet mérni ( 60-80m-nél távolabbról)

Garancia: 2 év  Szállítási határidő: 6 hét

Ára:  Bruttó:  119.900.-

A Blinder M25 a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt egy személyautónak elöl. Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet szeretnének.

BLINDER M45 X - TREME  (aktív) Lézerdetektor, Lézershifter

Professzionális 360°-os,        folyamatos lézervédelem.

 Jellemzők:

ˇ         Professzionális lézervédelem!

ˇ         Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz

ˇ         Beépített kivitel

ˇ         Led kijelző

A készülék mérete: 104 x 50 x 17cm
A készülék súlya: 85.0 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerősség: 500.00 mA       

  Hatásos távolság: 60 - 2.000 m

Jellemzők: a szgk. elejét és hátulját is, kamion elejét vagy hátulját védi.

Folyamatosan, míg ki nem kapcsolják, nem engedi a  sebességet mérni ( 60-80m-nél távolabbról)

Garancia: 2 év  Szállítási határidő: 6 hét

 

Ára: Bruttó:

169.900.-

A Blinder M45 a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 4 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt (egy személyautónak elöl-hátul, vagy egy terepjárónak elöl vagy hátul). Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet szeretnének, úgy szemben, mint hátulról.

Blinder M27 X-TREME

Hatásos lézerblokkoló 2 érzékelővel! Professzionális 180°-os,  folyamatos lézervédelem.

Paraméterek:

transzponderek száma: 2db; automatikus szoftver-verzió ellenőrzés; kiszerelés nélküli szoftverfrissítés; automatikus blokkolás kikapcsolás; manuális ki- bekapcsolás; parkolósegéd funkció; garázskapu nyitó funkció; rádiónémítás; hang

A BLINDER M27 X-treme a BLINDER termékek legújabb változata, amely már nem csak egy lézerblokkoló, hanem multifunkciós lézeres egység is egyben! Ennek köszönhetően parkolósegédként, illetve lézeres kapunyitóként is alkalmazható!

Teljesen új, számítógéppel kiszerelés nélkül frissíthető központi egységgel (CPU), valamint speciális HIGH POWER, IR ledekkel rendelkező J17-es transzponderekkel hatékony védelmet nyújt a lézeres sebességmérések ellen (akár 2km-es távolságból is).

A BLINDER UPDATE szoftver segítségével beállítható a készülék parkolósegéd, illetve kapunyitó funkciója, a lézerblokkoló funkció blokkolási ideje, valamint a fény-, hangjelzések és egyéb kiegészítő lehetőségek is.

 

Garancia: 2 év  Szállítási határidő: 6 hét

 

Ára:  Bruttó:  139.900.-

A Blinder M27 a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt egy személyautónak elöl. Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik profi védelmet szeretnének.

BLINDER M47 X - TREME  professzionális multifunkciós lézerblokkoló (4 blokkolófejes, parkolósegéd funkcióval)

Professzionális 360°-os, folyamatos lézervédelem.

Paraméterek:

transzponderek száma: 4db; automatikus szoftver-verzió ellenőrzés; kiszerelés nélküli szoftverfrissítés; automatikus blokkolás kikapcsolás; manuális ki- bekapcsolás; parkolósegéd funkció; garázskapu nyitó funkció; rádiónémítás; hang

A BLINDER M47 X-treme a BLINDER termékek legújabb változata, amely már nem csak egy lézerblokkoló, hanem multifunkciós lézeres egység is egyben! Ennek köszönhetően parkolósegédként, illetve lézeres kapunyitóként is alkalmazható!

Teljesen új, számítógéppel kiszerelés nélkül frissíthető központi egységgel (CPU), valamint speciális HIGH POWER, IR ledekkel rendelkező J17-es transzponderekkel hatékony védelmet nyújt a lézeres sebességmérések ellen (akár 2km-es távolságból is).

A BLINDER UPDATE szoftver segítségével beállítható a készülék parkolósegéd, illetve kapunyitó funkciója, a lézerblokkoló funkció blokkolási ideje, valamint a fény-, hangjelzések és egyéb kiegészítő lehetőségek is.


Garancia: 2 év  Szállítási határidő: 6 hét

 

Ára: Bruttó:

199.900.-

A Blinder M47 a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 4 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt (egy személyautónak elöl-hátul, vagy egy terepjárónak elöl vagy hátul). Használható önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést. Kijelzése LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet szeretnének, úgy szemben, mint hátulról.

Varázs-Garázs Zala Kft.

 

8900 Zalaegerszeg,  Kelemen Imre utca 9. sz.

Tel.:  (+ 36) 92 511-300; 


Fax:
(+ 36) 92 / 511-350; 

Mobil: (+36) 30 /433-30-30

E-mail: info@GPSek.hu

GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook, geocaching, autó, motor, GSM, flottakövetés, térkép, térképek, radar, lézer, lézerdetektor, radardetektor, előjelző, előrejelző, xenon, lámpa, lámpák, ködlámpa, autótuning, varázs-garázs, Zalaegerszeg, palmtop, pocketpc, pocket, pc, autónavigáció, járműnavigáció, destinator, aeromap, antenna, antennák, mobiltelefon, mobil, hajó, repülő, GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook, geocaching, autó, motor, GSM, flottakövetés, térkép, térképek, radar, lézer, lézerdetektor, radardetektor, előjelző, előrejelző, xenon, lámpa, lámpák, ködlámpa, autótuning, varázs-garázs, Zalaegerszeg, palmtop, pocketpc, pocket, pc, autónavigáció, járműnavigáció, destinator, aeromap, antenna, antennák, mobiltelefon, mobil, hajó, repülő, GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook
www.GPSek.hu Zalaegerszegen: GPS: N: 46° 50' 700";  E: 16° 50' 530"