|
|
Traffipax
előjelzők, lézer- és radar -detektorok, lézerblokkolók.
Varázs-Garázs
Zala Kft.
A sebességmérő műszerek
mindig is a technika csúcsát képviselték, mióta megjelentek.
Hajdanában a rendőrök az adott távolság megtételéhez szükséges
időből számolták az átlagsebességet, később meghonosodott a
hadseregben és légiirányító központokban használt Doppler
radar. Még később a lézeres távolságmérés ennél is pontosabb
sebességmérést tett lehetővé, továbbá megjelentek a
hurokdetektorokkal működő útszéli dobozokban elhelyezett
intelligens rendszámfelismerő és rögtön számlázó rendszerek,
és elméletből valósággá vált a helikopteres illetve műholdas
megfigyelés.
Előfordul néha-néha, hogy
úgy állítanak meg bennünket "gyorshajtás közben", hogy mi nem
tudjuk, túlléptük-e a megengedett sebességet. Ez nem ritka
eset, hiszen nem bámuljuk egész úton a sebességmérőt, és egy
modern autó pillanatok alatt észrevétlenül tud gyorsulni 5-10
km/h-t: Ekkor pedig általában túllépjük a megengedett
sebességet. Elképzelhető tehát, hogy tényleg gyorsan mentünk.
Máskor előfordul, hogy egy
autó hátulról annyira megközelít minket, hogy ösztönösen
gyorsítunk, mivel veszélyesnek érezzük a követési távolság be
nem tartását, ez a tolás. Néha az a "kellemes" meglepetés ér
bennünket, hogy egy perc múlva bekapcsol egy kék villogó, és
leállítanak minket a rend éber őrei, akik éppen belehajszoltak
minket a gyorshajtásba jó pár KRESZ szabály áthágásával.
Ilyenkor jól jöhet, ha felismerjük a mérőautót, így nem kell
hosszas vitákba bocsátkoznunk magáról a mérés tényéről,
illetve nem kell belemennünk a tolásos játékaikba.
Ha tudjuk, hogy gyorsan
mentünk, nem kell feltétlenül a helyszíni bírság (csekk)
helyett a bírósági tárgyalást választanunk, ami után jóval
súlyosabb pénzbüntetést kell fizetnünk. (A helyszíni bírság
megfizetésére csak akkor van lehetőségünk, ha nem jelentős a
sebességtúllépés, ellenkező esetben mindenképpen fel kell
jelentenie az autóst a hatóságnak.) Egyéb esetben viszont
lehet jogos a gyanúnk, hogy nem is volt a helyszínen
hitelesített sebességmérő berendezés, a szemmel való
sebességmérést pedig a törvény nem teszi lehetővé még a
rendőrség számára sem.
Az "átlagos" detektort a
műszerfalra, a szélvédő középére, vagy a napellenzőre
erősítik, ezeket olyan országokban, ahol még tiltott
(Ausztria, Szlovákia), könnyűszerrel fel lehet fedezni
igazoltatás során. Elméletileg a gépkocsi feltörés ellen
találták ki a rejtett detektorokat, amik persze a hatóság
félrevezetését is nagyban segítik az olyan országokban, ahol
tilos ezek használata. A detektort a kocsi orrába, a hűtőrács
mögé szokás szerelni, persze a lézer szemet muszáj az üveg
mögé.
Az olyan országokban, ahol
tilos a detektorok használata, és van rá igény, használják az
ún. radar detektor detektorokat (azaz olyan készülékeket,
amivel a rendőrök meg tudják állapítani, hogy az autós radar
detektort használ-e), sok helyen ezek VG-2 márkanéven futnak,
valójában ezek elkészíthetők elkobzott radar detektorok olcsó
átalakításával is. A veszély elhárítására találták ki a
lopakodó (stealth) radar detektorokat, ezek VG-2 érzékelése
esetén automatikusan kikapcsolnak, vagy eleve annyira le
vannak árnyékolva, hogy nem tudja a VG-2 bemérni őket.
Táblázatban
adatai tájékoztató jellegűek, értük felelősséget vállalni
nem tudunk.
A felhasznált működési sáv ! |
X |
X |
X |
X |
Ku |
K |
K |
Ka |
Ka |
Ka |
Frekvencia
Ország (Sáv) |
Tart- ható |
Használ- ható |
9.41 X 1 |
9.9 X 1 |
10.525 X |
10.6 X |
13.45 Ku |
24.125 K |
24.15 K |
34.0 Ka |
34.3 Ka |
35.5 Ka |
Albánia |
Igen |
Igen |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Anglia |
Igen |
Igen |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
- |
- |
Ausztria |
Nem |
Nem |
- |
x |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Belgium |
Nem |
Nem |
x |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Bulgária |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Csehország |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
Dánia |
Igen |
Igen |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Észtország |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Finnország |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
x |
x |
Franciaország |
Nem |
Nem |
- |
x |
- |
x |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Görögország |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Hollandia |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Hong-Kong |
Igen |
Nem |
x |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Horvátország |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
x |
- |
x |
- |
Kanada |
Igen |
Nem |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
x |
x |
x |
x |
Lengyelország |
Nem |
Nem |
- |
x |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
- |
Lettország |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Litvánia |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Luxemburg |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
Magyarország |
Igen |
Igen |
x |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Németország |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Norvégia |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
- |
Olaszország |
Igen |
Nem |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Oroszország |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
Portugália |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
x |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Románia |
Igen |
Igen |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
Spanyolország |
Igen |
Nem |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
- |
x |
- |
Svájc |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
x |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
Svédország |
Nem |
Nem |
- |
- |
x |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
- |
Szerbia |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
x |
- |
x |
- |
- |
- |
Szlovákia |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
x |
- |
Szlovénia |
Igen |
Igen |
- |
- |
- |
- |
- |
x |
- |
x |
x |
- |
Tajvan |
Nem |
Nem |
- |
- |
x |
- |
x |
- |
x |
- |
x |
- |
Törökország |
Nem |
Nem |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
USA |
Igen |
Igen |
- |
- |
x |
- |
- |
- |
x |
x |
x |
x |
Néhányan esküsznek rá, a
rendőrség pedig az ördög művének tekinti az ún. radar, illetve
kombinált radar/lézer detektorokat. Valójában nincs olyan
készülék forgalomban, ami itthon 100%-osan megvédene bárkit is
attól, hogy elkapják gyorshajtás közben, ez tény. Detektor és
detektor között persze óriási a különbség; a tengerentúlról
hozott olcsó készülékektől az Európára gyártott és annál
drágább detektorokon át a hadsereg csúcstechnikáját használó
méregdrágáig széles a skála.
A traffipax előjelzők,
lézer- és radar-detektorok, lézerblokkolók
Besorolás:
A világon 3 professzionális
gyártó van: a Beltronics, Escort, Valentine1. Közülük csak
Beltronics gyárt kimondottan az európai piacra detektorokat. A
Beltronics Nyugat-magyarországi forgalmazója, a Varázs-Garázs
Zala Kft.
Vannak a középkategóriás
gyártók (Cobra, Snooper, Whistler), de kevés köztük az európai
radarsávokra készített detektor.
És vannak a belépő szintű
detektorok (Rocky Mountain, Uniden, Quintezz, ill. egyéb
gyártmányok).
Néhány szó a
sebességmérésről
A rendőrség leggyakrabban
radaros ill. lézeres sebességmérést alkalmaz. Nem árt tudni,
hogy a hatásos fényképkészítési távolság a radaros
sebességmérőknél csak maximum 40-45m lehet! Ugyanez lézernél
másképp néz ki: a lézeres sebességmérő maximum 800m-1,5km
távolságból tudja meghatározni a sebességet, viszont ahhoz,
hogy a sebességtúllépés hitelt érdemlően dokumentálva legyen,
a videofelvételen olvasható kell legyen a rendszám, ami
-optimális körülmények között- maximum 130m-ről lehetséges.
Mennyit fizetünk
májustól gyorshajtásért?
Májustól olyan zárt
rendszerű traffipaxokat működtethetnek majd az önkormányzatok
- mint közútkezelők -, illetve a velük szerződő vállalkozások,
amelyekkel kizárható lesz, hogy a rendszerbe illetéktelenek
büntetlenül belenyúljanak. A gépek minden fényképkészítés után
sms-t küldenek majd az ORFK szerverére. Ha csak egy esetben is
előfordul, hogy üzenet van, de fotó nincs, akkor a rendőrség
az adott blokkban továbbított összes felvételt visszaküldi a
készítőnek. Hozzátette, hogy ha ez többször előfordul, akkor
felbontják a szerződést az üzemeltetővel.
A traffipaxok mellett az "objektív
felelősség" jogszabályának megvalósulása is újdonság lesz az
eljárásokban. Ennek bevezetésére azért volt szükség, mert az
autós közlekedésben elkövetett szabálytalanságok esetében csak
az eljárások 50 százalékát tudta csak lefolytatni a rendőrség,
ugyanis a gépjármű üzemben tartója nem volt köteles a
hozzátartozója ellen tanúskodni. Azonban az objektív
felelősség rendszerében már az üzemben tartó felel az
elkövetett szabálysértésekért. Kivételt ez alól csak az
jelenthet, ha valakinek az ellopott autójával követtek el
szabálytalanságot, s a lopást bejelentette. A fuvarozó
társaságok, menetlevéllel igazolhatják, hogy melyik
gépkocsivezetőjük éppen hol tartózkodott szabálysértés idején.
"Menekülő útvonalat" már csak a kölcsönadási szerződés
jelenthet: ez esetben az a felelős, akinek a kocsit
kölcsönadták.
Újabban már konkrét sebesség
alapján kiszámolható a birság:
Megengedett max.sebesség |
Kép-rögzitési sebességhatár |
Sztv
sebes. túllépéshat. |
Közigazgatási bírság |
Km/h |
Km/h |
Km/h-ig |
Km-tól |
Km-ig |
Fizetendő |
20 |
24 |
28 |
29 |
33 |
30.000
Ft |
34 |
35 |
40.000
Ft |
36 |
39 |
60.000
Ft |
40 |
43 |
90.000
Ft |
44 |
53 |
130.000 Ft |
54 |
felett |
300.000 Ft |
30 |
34 |
41 |
42 |
48 |
30.000
Ft |
49 |
51 |
40.000
Ft |
52 |
57 |
60.000
Ft |
58 |
63 |
90.000
Ft |
64 |
78 |
130.000 Ft |
79 |
felett |
300.000 Ft |
40 |
44 |
54 |
55 |
63 |
30.000
Ft |
64 |
67 |
40.000
Ft |
68 |
75 |
60.000
Ft |
76 |
83 |
90.000
Ft |
84 |
103 |
130.000 Ft |
104 |
felett |
300.000 Ft |
50 |
54 |
67 |
68 |
78 |
30.000
Ft |
79 |
83 |
40.000
Ft |
84 |
93 |
60.000
Ft |
94 |
103 |
90.000
Ft |
104 |
128 |
130.000 Ft |
129 |
felett |
300.000 Ft |
60 |
64 |
74 |
75 |
81 |
30.000
Ft |
82 |
93 |
40.000
Ft |
94 |
105 |
60.000
Ft |
106 |
123 |
90.000
Ft |
124 |
154 |
130.000 Ft |
155 |
felett |
300.000 Ft |
70 |
74 |
86 |
87 |
94 |
30.000
Ft |
95 |
108 |
40.000
Ft |
109 |
122 |
60.000
Ft |
123 |
144 |
90.000
Ft |
145 |
180 |
130.000 Ft |
181 |
felett |
300.000 Ft |
80 |
84 |
98 |
99 |
107 |
30.000
Ft |
108 |
123 |
40.000
Ft |
124 |
140 |
60.000
Ft |
141 |
164 |
90.000
Ft |
165 |
206 |
130.000 Ft |
207 |
felett |
300.000 Ft |
90 |
94 |
111 |
112 |
120 |
30.000
Ft |
121 |
139 |
40.000
Ft |
140 |
157 |
60.000
Ft |
158 |
185 |
90.000
Ft |
186 |
231 |
130.000 Ft |
232 |
felett |
300.000 Ft |
100 |
104 |
123 |
124 |
134 |
30.000
Ft |
135 |
154 |
40.000
Ft |
155 |
175 |
60.000
Ft |
176 |
206 |
90.000
Ft |
207 |
257 |
130.000 Ft |
258 |
felett |
300.000 Ft |
110 |
115 |
124 |
125 |
136 |
30.000
Ft |
137 |
158 |
50.000
Ft |
159 |
170 |
80.000
Ft |
171 |
181 |
120.000 Ft |
182 |
204 |
150.000 Ft |
205 |
226 |
200.000 Ft |
227 |
felett |
300.000 Ft |
120 |
125 |
136 |
137 |
148 |
30.000
Ft |
149 |
173 |
50.000
Ft |
174 |
185 |
80.000
Ft |
186 |
197 |
120.000 Ft |
198 |
222 |
150.000 Ft |
223 |
247 |
200.000 Ft |
248 |
felett |
300.000 Ft |
130 |
135 |
147 |
148 |
160 |
30.000
Ft |
161 |
187 |
50.000
Ft |
188 |
201 |
80.000
Ft |
202 |
214 |
120.000 Ft |
215 |
241 |
150.000 Ft |
242 |
268 |
200.000 Ft |
269 |
felett |
300.000 Ft |
|
Radar:
A Radar szó a Radio
Detection and Ranging (rádió-lokalizáció) rövidítése. A
hanghullámokhoz hasonlóan a rádióhullámok is visszhangot
keltenek, amikor visszaverődnek az útjukba került tárgyakról.
A radar a rádióhullámot a kívánt irányba sugározza. A tárgyról
visszavert hangot a radar antennája fogja föl. A sugárzás és a
visszhang vétele közötti idő megmutatja a tárgy távolságát; az
antenna iránya a visszhang vételekor megmutatja a tárgynak a
radarhoz viszonyított pozícióját.
A készülék a rádióhullámok
segítségével fedezi fel a célpontot, a rádióhullámok ködön,
füstön át is terjednek, ezek a készülékek az éjjeli
sötétségben, a fény számára átlátszatlan tárgyakon át is
kitűnően látnak.
Ha a célpont mozgó tárgy, a
visszaverődő jel frekvenciája kismértékben eltér a kibocsátott
jelétől. Ez a jelenség Doppler-effektus néven ismert, s az
okozza, hogy a közeledő tárgyról visszaverődő rádióhullámok
torlódnak, míg a távolról visszaverődők széthúzódnak. Ebből a
frekvencia-eltérésből a radart kezelők meg tudják
különböztetni a mozgó tárgyat az állótól, s meg tudják adni a
mozgás irányát. Az eltérés mértékéből a mozgó tárgy sebességét
is ki tudják számolni. |
Radaros
sebességmérők: |
 |
Multanova6F
Magyarországon ez a leggyakoribb
traffipax, kerek (kúp alakú) radarjáról ismerhető fel. A 34,36
GHz-es frekvencián (Ka sáv) működik, menet közben is képes a
sebességet megállapítani.
A magas frekvencia és kis teljesítmény
miatt detektorokkal ez a legnehezebben észlelhető. |
 |
Traffipax
Speedophot
Ez a szabad szemmel legnehezebben
észrevehető radar, mivel a radarsugárzó belesimul a
lökhárítóba. Menet közben is használható, a 24,125 GHz-es
frekvencián (K sáv) dolgozik. |
 |
Traffipax
Microspeed 09
Ez a radar csak álló
helyzetben képes mérni a közeledő és távolodó autókat
egyaránt.
A 13,45 GHz-es frekvencián (Ku sáv)
üzemel, ezeket az amerikai frekvenciás detektorok (pl. Cobra,
stb.) nem képesek észlelni. Nálunk a radarok negyede ilyen. |
 |
Sfim Mesta 204DD
Ez a régi készülék
csak álló helyzetben képes mérni és csak a távolodó autókat.
A 9,41 GHz-es frekvencián (X1 sáv)
üzemel, a ma gyártott detektorok közül kizárólag a BEL/Target
Euro 550 tudja észlelni, de már csak 1 ilyen radar működik.
|
 |
Ramet7
A rendőrség legújabb
beszerzése. Nehéz észrevenni és detektor nélkül nem is lehet
megállapítani, melyik dobozban működik radar.
A 34,3 GHz-es frekvencián (Ka sáv)
üzemel, de a Multanovával ellentétben nagy energiával ad,
ezért detektorral könnyű előre jelezni. |
 |
RametAD9
Magyarországon 2 db dolgozik fixen
telepítve az M1 autópályán. Az AD9 négy verzióban kapható: az
AD9-C az autóba szerelt verzió, ahol a rendszer minden
komponense külön van beszerelve. Az AD9-T a könnyen
hordozható, kézi vezérlésű mobil kiszerelés, itt a
radarantenna, a kamera, az érintőképernyős LCD,
vezérlőszámítógép egy mérőblokkba szerelve. |
A fényképkészítési távolság
a radaros sebességmérőknél csak maximum 40-45 méter.
A Sfim Mesták a legrégebbi
készülékek: 1972 óta működnek és már csak 1db van
használatban. Ez a típus kizárólag a távolodó gépkocsik
sebességét tudja mérni. A többi készülék közeledő és távolodó
autók sebességének mérésére is alkalmas, ill. menet közben is
használható. Összesen kb. 80 db lehet üzemben belőlük.
ˇ 20db. Multanova 6F: a Ka
sávot használja, a 34,36 GHz-es frekvencián üzemel
ˇ 20db. Traffipax
Speedophot: a K sávon mér, a 24,125 GHz-es frekvencián
ˇ 15db. Traffipax
Microspeed: a Ku sávon üzemel, a 13,45 GHz-es frekvencián
ˇ 1db. Sfim Mesta 204DD: az
X sávon 9,4 GHz-en ellenőrizheti a sebességet.
Valamint 6 féle lézer,
amiből 5 félét rendszeresen használnak.
|
Lézer:
Míg a radar folyamatosan és
össze-vissza szórja a hullámait, a lézer pontosan a kocsira
irányul, és csak akkor ad ki jelet, ha a rendőr céloz, és egy
kapcsolóval aktivizál. Ha egy hosszú egyenes szakaszon, sem
előttünk, sem velünk szemben nem halad más gépjármű, akkor a
detektor jelzése azt jelenti, hogy valószínűleg bennünket
mérnek. Ha a közvetlenül előttünk haladóról vagy valamilyen
tereptárgyról nem törik meg szerencsésen a jel, detektorunk
nem jelez, 1 másodpercünk sincs arra, hogy lelassítsunk,
emiatt elkerülhetetlen a büntetés.
Lézer-előjelzővel
reménykedhetnek a detektorok használói a FámaLézer-rel vagy a
Muvitas-szal szemben: abban, hogy a kezelő addig igazgatja a
kamerát az autóra, hogy megszólal a detektor, mielőtt még
pontosan be tudná mérni a sebességet.
A lézeres sebességméréskor,
a távolság függvényében a mérősugár kúpjának átmérője:
A lézer előjelzővel még
olyan probléma is adódhat, hogy ha nagy méretű autóval
vagyunk, a szélvédőnk felső szélén van a detektorunk
(visszapillantó tükör alatti részen), a lézerrel meg közelről
célozzák meg a gépjárművünket, könnyen előfordul, hogy a
detektorunk nem észlel jelet. Ugyanis 100m távolságra kb.30cm,
200m távolságra kb.60cm a sugárzott lézerkúp átmérője, ha a
rendőr gyakorlott, akkor főleg a rendszámon vagy a lámpán
igyekszik visszaverő felületet keresni. A rendszám és a
visszapillantó tükör közt akár 90cm, vagy több is lehet, tehát
holttérben van a detektorunk.
Ennek kivédésére
forgalmazunk a lézeres méréshez úgynevezett lézer jammer-eket,
aminek a lényege, hogy a külső egységében ugyanolyan
gallium-arzenid alapú lézerdióda van, mint a rendőrségi
sebességmérő lézerekben. Amíg ez aktív, a mérőműszeren maximum
hibaüzenetet tud venni, mert az nem tudja szétválasztani a
saját visszaverődő jelét és a lézer jammer által sugárzottat.
|
Lézeres
sebességmérők:
A Magyarországon
forgalomban levő lézeres mérőeszközök:
A Magyarországon használt
LTI és VHT Fáma lézerek a 904 nanométeres hullámhosszon
dolgoznak, megegyezően a többi ország hasonló célú
készülékével. Nálunk információink szerint hozzávetőleg 40 db
lehet üzemben.
Ezen kívül Magyar
találmányként a 906 nanométeren működik még kb.19db lézeres
eszköz, amire a régebbi eszközök nem alkalmasak, ezért jópár
készüléket töröltünk a kínálatból.
Amíg a hagyományos traffipax a mozgó
járműről visszaverődő radarhullámok frekvenciaváltozását méri,
addig utóbbi a lézernyaláb kisugárzása és visszaverődése
közötti időkülönbség alapján állapítja meg a sebességet.
Újdonság a magyar utakon a mobil lézeres berendezés, amely
immár nem csak álló helyzetben tud mérni.
Sebességmérő
eszközök: |
 |
FámaLézer I
Ebből csak 1 db létezik, a
Szigetszentmiklósi Rendőrkapitányság használja (M0).
Maximális mérési távolság: 600 méter
Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.
Lézerátmérő 300m-en: 150cm. |
 |
FámaLézer II
A rendőrség 20db-ot
vásárolt ebből a készülékből. Maximális mérési távolság: 1000
méter Rendszámleolvasás: max. 80 méterről.
Lézerátmérő 300m-en: 120cm |
 |
FámaLézer III
A
rendőrség eddig 26 darabot vásárolt belőle. Autóba is
szerelhető, 5 db képes menet közben is mérni. Maximális mérési
távolság: 1800 méter Rendszámleolvasás: max. 120 méterről.
Lézerátmérő 300m-en: 90cm. |
 |
VHT Muvitas
Régebbi, autóban
használható modell, még 14 darab van belőle. Mivel csak rövid
távolságon dolgozik, ezért az ablakban lévő lézerdetektorok
gyakran nem jelzik. Maximális mérési távolság: 250 méter
Rendszámleolvasás: max. 80 méterről. |
 |
VHT 527 kézi
Kompakt, kézből
működtethető készülék Álló helyzetből mér Sorozatképes
üzemmódja is van. Maximális
mérési távolság: 1800 méter
Rendszámleolvasás: max. 150 méterről. |
 |
VHT 810 kézi
Álló helyzetből mér
Maximális mérési távolság:
1800 méter
Rendszámleolvasás: max. 80 méterről. |
 |
Pro Laser II
Álló helyzetből mér
Maximális mérési távolság:
1800 méter
Rendszámleolvasás: max. 150 méterről. |

 |
NJL Speed Capture
System SCS-102A és 102B
102A álló 102B álló-mozgó
helyzetből is mér (905nm) új,
az amerikai LTI által frissen kifejlesztett Universal Laser
Sensor-t használja sebességmérésre, éjszakai üzemmódban kis
megvilágítás mellett is használható felvételeket készít.
Maximális mérési távolság:
1700 méter
Rendszámleolvasás: max. 80 méterről. |
Ezeken kívül a rendőrség
rendelkezik olyan sebességellenőrző eszközökkel, melyek sem
radart sem lézert nem használnak. Ilyenek a kamerával
kombinált, útba épített érzékelők (ez csak az M3-as budapesti
bevezető szakaszán, a Szerencs utcánál van, de jellemzően nem
működik), vagy videokamerával és hiteles sebességmérővel
felszerelt ún. "követő autók" - utóbbiak sajnos működnek).
Ezeket (mivel nem sugároznak) semmilyen detektorral nem lehet
érzékelni, tehát az óvatosság sosem felesleges!
Az óvatosság mellett
természetesen az előrelátás sem árt, ezért javasoljuk, hogy
vegye fontolóra egy megbízható radardetektor beszerzését! A
radar, lényege folytán folyamatosan (impulzusszerűen),
valamint szórtan (több irányban) bocsátja ki a jeleket. A
direkt, valamint a különböző tárgyakról visszavert jeleket a
jó radardetektor könnyebben észleli, és időben jelez, hogy
lelassulhassunk.
Az általunk forgalmazott
készülékek speciálisan az európai piacra készültek, mert az
USA piacra gyártott modellekben (ilyen a detektorok túlnyomó
többsége) ugyanis nincs benne a "Ku" frekvenciatartomány
érzékelése.
A
radardetektorok birtoklása illetve használata a 175/2003
(X.31) Kormány rendelet értelmében 2003. december 1-tol már
nem tiltott Magyarországon!
|
Mobil készülékek
Előnyük:
- Több gépkocsival
rendelkezőknek: könnyen kiszerelhetőek (szélvédőre tapasztva,
vákuumos tapadókoronggal, szivargyújtóba csatlakoztatva)
mindig abban az autóban van, amit Ön éppen használ.
- Lézert és a Radarsávokat
is egyszerre figyelik.
- Ár/érték arányuk
kedvezőbb, mint a beépített készülékeknek.
Hátrányuk:
- Azokban az országokban,
ahol nem engedélyezettek, maximum csak a kesztyűtartóban,
kikapcsolt állapotban lehet nálunk.
- Fémgőzölt, hő védő
szélvédővel rendelkező autókban nem, vagy gyengén észlel.
- A szélvédőn felejtett
(parkoló autóban) betörésveszély.
- Parkoló autóban könnyen
az üzemi hőmérséklet fölé ( -20°C + 60°C) kerül, hőguta.
1./ BEL ProfessionalSeries
RX-65 Euro* a világszerte legnépszerűbb készülékek közé
tartozó RX-65 radardetektor európai használatra átdolgozott
változata. A kanadai Beltronics a holland Target Automotive
céggel együttműködve a BEL/Target 550 Euro-val kapcsolatos
tapasztalatok alapján fejlesztette tovább a
ProfessionalSeries RX65-öt abból a célból, hogy az európai
követelményeknek a lehető legjobban megfeleljen. A BEL
ProfessionalSeries RX-65 Euro minden bizonnyal piacvezető
készülék lesz kategóriájában, köszönhetően rendkívül fejlett
érzékelésének, mely által időben fel tudja hívni a figyelmet a
traffipax-os sebességmérőkre úgy Magyarországon, mint
külföldön. A külön az európai használathoz kifejlesztett
speciális szűrőtechnológiák révén az RX-65 Euro az egyik
legmegbízhatóbb segítség az utakon itthon is. A minőségi,
csúcstechnológiájú alkatrészek használata és az ISO 9002-es
minősítéssel rendelkező gyártási és ellenőrzési rendszer
garantálja ezen radardetektor tartósságát és
megbízhatóságát.
Beépített
készülékek:
Előnyük:
- Azokban az országokban
-ahol nem engedélyezettek- is használhatóak, csak kikapcsolt
állapotban legyenek, ha megállított a rendőr.
- Fémgőzölt, hővédő
szélvédővel rendelkező autókban ugyanúgy használható.
- Tisztán tartott
állapotban nagyobb az észlelési távolság.
- Lézer esetén blokkoló is
beépíthető, ezáltal csökken a rizikó.
Hátrányuk:
- Csak lézert, vagy csak
radart figyelnek. (biztonságosan a kettő kombinációja
ajánlott)
- Ajánlatos
autóvillamossági műhelyben szakemberrel beszereltetni.
- Esetenként nehéz az
elhelyezésük, autótípustól függően.
Radar:
1./
BEL 966R beépített
radardetektor már több éve bizonyítottan csúcsmodell a
radarérzékelés területén Európában. A központi egységet a
hűtőrács mögé célszerű beszerelni, míg a kijelző (mely
gyufaskatulya méretű) kívánság szerint bárhol elhelyezhető a
műszerfalon, vagy alatta. Az átlagos érzékelési távolsága a
körülményektől függően 200-500m. Kiegészítőként aktív
(LRC-100, Target LT-400 vagy Blinder M20/M40 X-TREME
lézerblokkoló) vagy passzív (966L lézerszenzor) egységet
javasolunk hozzá.
2./
BEL 966RM a BEL 966R
motoros változata: a készülék vízálló házat kapott, valamint
napfénynél is látható figyelmeztető nagy fényerejű LED-et.
Kiegészítőként aktív (LRC-100, Target LT-400 vagy Blinder M20
X-TREME lézerblokkoló) egységet javasolunk hozzá.
Lézer:
1./
Beltronics 966L
lézerszenzor, a lézerérzékelő kiegészítőként alkalmazható,
kizárólag a BEL/Target Euro 966R radardetektorokhoz. Öngyújtó
nagyságú, a szélvédő mögé kell elhelyezni, egyszerűen
csatlakoztatható a radardetektor kijelzőjéhez. Alkalmazható
1db (elöl) vagy teljes körű érzékeléshez 2db (elöl- hátul).
Átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően
500-2000m.
2./
Target LT-400 a sikeres
LRC-100 utóda az LT-400 egy fejlett aktív lézeres
vezérlőeszköz. A használt 1-es osztályú lézertechnika teljesen
biztonságos és megbízható mindenféle alkalmazásban. Ajánlott
automata garázsajtók, céges beléptető sorompó, kültéri
világítás, stb. önműködő (gombnyomás nélküli) vezérlésére.
Fixen, az autó elejére kell telepíteni, irányszöge 90°. Jel
észlelése esetén tájékoztató jelzést ad a vezetőnek (LED és
hangjelzés) és automatikusan sugározni kezdi a saját
azonosítóját. Ha a bejövő jel nem a saját bázisállomásától
származik, akkor 8 másodpercen belül automatikusan kikapcsol,
hogy más eszköz (pl. az ugyancsak 904 nanométeres hullámhosszt
használó rendőrségi lézeres sebességmérők) működését ne
zavarja.
Bázisállomásként Target
LT-450 alkalmazható, melybe maximum 50db vezérlő kódját lehet
beprogramozni.
3./
Blinder M25 X-TREME a
legfejlettebb lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere
(maximum 4-re bővíthető) által lézer elleni védelmet nyújt egy
személyautónak, elöl. Használható önállóan, vagy bármely
radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen beépítendő
készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága 160- 2.000m. között
van. Ha a lézerhez 160m-nél közelebb érkezünk, akkor már
előfordulhat, hogy sikerül kapnia értékelhető visszaverődést a
védett autóról. Lézertalálat esetén automatikusan aktív
üzemmódba kapcsol, és meggátolja a sebességmérést. Kijelzése
LED-es és hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne
rádiónémítási funkció is. Azoknak ajánlható, akik maximális,
profi védelmet szeretnének.
4./
Blinder M45 X-TREME a legfejlettebb lézer-blokkoló a világon,
amely 4 transzpondere által lézer elleni védelmet nyújt egy
személyautónak elöl - hátul, vagy csak elöl terepjárónak ill.
teherautónak. Használható önállóan, vagy bármely
radardetektorhoz kiegészítőként választva.
Fixen beépítendő készülék.
A lézerzavarás hatásos távolsága 60- 2.000m. között van (a 4
transzponder első beépítése esetén). Ha a lézerhez 60m-nél
közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia
értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat
esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a
sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és
hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció
is.
Azoknak ajánlható, akik
maximális, profi védelmet szeretnének.
Készülékeinket mindazoknak ajánljuk, akik gyakran autóznak:
hiszen ha csak egy kicsit "elbambulunk" ott, ahol nem kellene
(pl. 30-as tábla után belefutunk az ellenőrzésbe 50-nel),
akkor 60.000 Ft-ig terjedő büntetéssel lehet számolni, de
76-nál, már 300.000 Ft és
akkor a jogosítvány esetleges bevonásáról és a
büntetőpontokról még szó sem esett.
|
Radar és
lézerdetektor
Mobil: |

BEL
Professional Series RX-65 Euro Mobil Radar- és lézer-detektor

Ára: Bruttó:
119.900.-
Könnyű, gyors be-szerelés a
mobil kivitelnek köszönhe-tően! |
Frekvenciák:
X sáv : 10,525 GHz; Ku sáv:
13.450 GHz; K sáv : 24.150 GHz; Ka sáv: 34.0 ; 34,3 ; 34,7 ;
35,0 GHz
A készülék mérete: 12.00 x 6,90 x 3.20 cm
A készülék súlya: 240.00 gramm
Működési hőmérséklet: -20°C + 60°C
Feszültség tartomány: 10.50 - 16.00 volt
Áramerősség: 250.00 mA
Radar típusa: Die cast antenna
Radar hatósugara: 100 - 400 méter
Lézer hatósugara: 250 - 2.000 m
Lézer hullámhossza:904-905 nanométer
Jól látható szöveges kijelző 4 fényességi fokozat
Digitális beszéddel is figyelmeztet
Folyamatos hangerő-szabályozás
Automatikus halkítás és kézi néma üzemmód
Némító gomb a szivargyújtó-csatlakozó Highway/AutoScan/City üzemmód
Könnyen beprogramozható figyelt frekvenciák
Több radarsáv kijelzése egy időben ; Feszültségfigyelés
Memória az összes beállítás elmentésére
360°-os radar- és lézerfigyelés
VG-2 és Spectre1
radardetektor-keresők számára érzékelhetetlen
POP radarok detektálása;
Digitális jelfeldolgozás
SWS dekódolás; Professzionális fém tartódoboz
A magyar piacra átalakított
modell fejlett zavarszűréssel. Garancia: 2 év Szállítási
határidő: 2 hét. |
A világszerte legnépszerűbb
készülékek közé tartozó RX-65 radardetektor európai
használatra átdolgozott változata. A kanadai Beltronics a
holland Target Automotive céggel együttműködve a BEL/Target
550 Euro-val kapcsolatos tapasztalatok alapján fejlesztette
tovább a Professional Series RX65-öt abból a célból, hogy az
európai követelményeknek a lehető legjobban megfeleljen. A BEL
Professional Series RX-65 Euro minden bizonnyal piacvezető
készülék lesz kategóriájában, köszönhetően rendkívül fejlett
érzékelésének, mely által időben fel tudja hívni a figyelmet a
traffipaxos sebességmérőkre úgy Magyarországon, mint
külföldön. A külön az európai használathoz kifejlesztett
speciális szűrőtechnológiák révén az RX-65 Euro az egyik
legmegbízhatóbb segítség az utakon itthon is. A minőségi,
csúcstechnológiájú alkatrészek használata és az ISO 9002-es
minősítéssel rendelkező gyártási és ellenőrzési rendszer
garantálja ezen radardetektor tartósságát és megbízhatóságát.
|
Fixen beépíthető
készülékek:
Radar: |

BEL966R
Radardetektor

Ára: Bruttó:
149.900.-
A láthatatlan
radar-figyelő! |
Különálló Radar vevő
diszkrét elhelyezéshez a legjobb helyen, Külön kijelző a
legjobb elhelyezést teszi lehetővé Városi és országúti mód,
Automatikus és kézi néma üzemmód Led kijelző, Nem látható a
detektorkeresők számára Ultra low oscillator a kevesebb hamis
riasztás érdekében, Sötét és halvány állítási lehetőség a
kijelzőn, Önellenőrzés funkció induláskor, Memória az összes
beállítás elmentésére, Hangerő szabályozás, Beépített kivitel,
Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz
Frekvenciák: Ku sáv: 13.450 GHz; K sáv :
24.125 / 24.150 GHz; Ka sáv: 34.30 / 34.70 / 36.0 GHz
(10,525 33,6-34 nélkül). A készülék mérete: 9.8 x 8 x 3.5 cm
A készülék súlya: 200.00 gramm Feszültség:
13.80 Volt Áramerősség: 220.00 mA Radar típusa: Die cast
antenna Radar hatósugara: 200 - 1.500 méter
Jellemzők: digitális hangjelzés, LED kijelző, beépített
kivitel.
Garancia: 2 év Szállítási
határidő: 6 hét
|
A 966R már
több éve bizonyítottan csúcsmodell a radarérzékelés területén
Európában. Beépített készülék, tehát ott is feltűnésmentes,
ahol egyébként a radarjelzők tiltottak (pl. Ausztriában). Az
antennát a hűtőrács mögé célszerű beszerelni, míg a kijelző
(mely gyufaskatulya méretű) bárhol elhelyezhető a műszerfalon,
vagy alatta. Az átlagos érzékelési távolsága a körülményektől
függően 250-400m, maximum 1000m. Kiegészítőként aktív (Target
LT-400, vagy Blinder M45 X-Treme) esetleg, passzív (966L)
lézeres egységet javasolunk hozzá.
|

BEL966RM
Radardetektor

Ára:
Bruttó:
149.900.-
|
A tökéletes
radarérzékelés motorra!
Frekvenciák:
Ku sáv: 13.450 GHz
K sáv : 24.125 / 24.150 GHz
Ka sáv: 34.3 / 34.7
/ 36.0
A készülék mérete: 9.8 x 8
x 3.5 cm
A készülék súlya: 200.00
gramm
Feszültség: 13.80 Volt
Áramerősség: 220.00 mA
Garancia:
2 év Szállítási határidő: 6 hét |
Ez
a radardetektor speciálisan a motorosok számára készült. A 966RM a
BEL 966R motoros változata: a készülék vízálló házat kapott,
valamint napfénynél is látható, figyelmeztető, nagy fényerejű LED-et.
Érzékelési távolsága a körülményektől függően 250-400m, maximum
1000m. Kiegészítőként ajánljuk hozzá az aktív (Target
LT-400, vagy Blinder M45 X-Treme) lézeregységet.
|
Fixen beépíthető
Lézerelőjelző: |

BEL966L
Lézerdetektor
(passzív)
 |
Kiegészítő lézerérzékelő 966R /966RM-hez
A készülék mérete:
1.5 x 3 x 7.5 cm
A készülék súlya: 85 gramm
Feszültség: 13.80 Volt
Áramerősség: 500.00 mA
Garancia:
1 év
Szállítási
határidő: 6
hét
Szélvédő üveg mögé helyezhető
Ára:
Bruttó:
39.900.-
|
A
BEL 966L kizárólag kiegészítőként alkalmazható a BEL 966R
radardetektorokhoz. Szintén beépített kivitelű, egyszerűen
csatlakoztatható a radardetektor kijelzőjéhez. Alkalmazható 1db (az
autó elején) vagy teljes körű érzékeléshez 2db (elöl - hátul).
Átlagos érzékelési távolsága a körülményektől függően 500-1500m.
|
Fixen beépíthető
Lézerblokkolók: |

Target LT-400
Lézerblokkoló

Ára:
Bruttó:
119.900.-
|
Professzionális lézervédelem! A sikeres Target
LRC-100 továbbfejlesztett változata! Aktív 180°-os,
8mp-es, védelem.
Jellemzők:
A készülék mérete:
1.50 x 3.00 x 7.50 cm
A készülék súlya: 85.00 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerősség: 500.00 mA
Jellemzők: az autó elejét vagy hátulját védi.(7mp-ig)
Garancia:
1 év
Szállítási
határidő: 6
hét
TargetLT-450=(LT400+LT430) 169.900.-
|
A sikeres LRC-100 utódja az LT-400
egy fejlett lézershifter. A használt 1-es osztályú lézer
technika teljesen biztonságos és megbízható mindenféle
alkalmazásban. Fixen, a rendszám közelébe kell telepíteni,
irányszöge 90° hatótávolsága 160-2000m. Lézer észlelése esetén
figyelmeztető jelzést ad a vezetőnek (LED és hangjelzés)
valamint 8 másodpercig aktívan ad: ez alatt az idő alatt a
jármű sebességét nem lehet megállapítani a lézeres
sebességmérőkkel 160m-nél nagyobb távolságról. Az LT-400
ugyanazt a 904 és 905 nanométeres hullámhosszt használja, mint a
rendőrségi lézeres sebességmérők. Ajánlott önálló használatra
is, de legjobb BEL-RX65 mobil vagy BEL-966R beépített, illetve
egyéb radardetektorral együtt alkalmazni.
|

Blinder M25
X-TREME
 |
Lézerblokkoló
Hatásos lézerblokkoló 2 érzékelővel! Professzionális 180°-os,
folyamatos
lézervédelem.
Jellemzők:
ˇ
Professzionális lézervédelem!
ˇ
Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz
ˇ
Beépített kivitel
ˇ
Led kijelző
A készülék mérete:
104 x50 x17cm
A készülék súlya: 85.0 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerosség:500mA
Hatásos távolság: 60-2.000m
Jellemzők: a szgk. elejét vagy hátulját védi.
Folyamatosan,
míg ki nem kapcsolják, nem engedi a sebességet mérni (
60-80m-nél
távolabbról)
Garancia:
2 év
Szállítási határidő:
6 hét
Ára:
Bruttó:
119.900.-
|
A Blinder M25 a legfejlettebb
lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere által lézer
elleni védelmet nyújt egy személyautónak elöl. Használható
önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként
választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos
távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél
közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia
értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat
esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a
sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és
hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció
is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet
szeretnének.
|

BLINDER M45 X - TREME (aktív)
Lézerdetektor, Lézershifter
 |
Professzionális 360°-os,
folyamatos
lézervédelem.
Jellemzők:
ˇ
Professzionális lézervédelem!
ˇ
Hangjelzést ad a különböző riasztásokhoz
ˇ
Beépített kivitel
ˇ
Led kijelző
A készülék mérete: 104 x 50 x
17cm
A készülék súlya: 85.0 gramm
Feszültség: 13.80 volt
Áramerősség: 500.00 mA
Hatásos távolság: 60 - 2.000 m
Jellemzők: a szgk. elejét és hátulját is, kamion elejét vagy hátulját
védi.
Folyamatosan,
míg ki nem kapcsolják, nem engedi a sebességet mérni (
60-80m-nél
távolabbról)
Garancia:
2 év
Szállítási határidő:
6 hét
Ára:
Bruttó:
169.900.-
|
A Blinder M45 a legfejlettebb
lézer-blokkoló a világon, amely 4 transzpondere által lézer
elleni védelmet nyújt (egy személyautónak elöl-hátul, vagy egy
terepjárónak elöl vagy hátul). Használható önállóan, vagy
bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen
beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága
160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb
érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia
értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat
esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a
sebességmérést időkorlátozás nélkül. Kijelzése LED-es és
hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció
is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet
szeretnének, úgy szemben, mint hátulról.
|
Blinder M27
X-TREME
 |
Hatásos lézerblokkoló 2 érzékelővel! Professzionális 180°-os,
folyamatos
lézervédelem.
Paraméterek:
transzponderek száma: 2db; automatikus szoftver-verzió
ellenőrzés; kiszerelés nélküli szoftverfrissítés; automatikus
blokkolás kikapcsolás; manuális ki- bekapcsolás; parkolósegéd
funkció; garázskapu nyitó funkció; rádiónémítás; hang
A BLINDER M27 X-treme a BLINDER termékek
legújabb változata, amely már nem csak egy lézerblokkoló,
hanem multifunkciós lézeres egység is egyben! Ennek
köszönhetően parkolósegédként, illetve lézeres kapunyitóként
is alkalmazható!
Teljesen új, számítógéppel kiszerelés nélkül frissíthető
központi egységgel (CPU), valamint speciális HIGH POWER, IR
ledekkel rendelkező J17-es transzponderekkel hatékony védelmet
nyújt a lézeres sebességmérések ellen (akár 2km-es távolságból
is).
A BLINDER UPDATE szoftver segítségével beállítható a készülék
parkolósegéd, illetve kapunyitó funkciója, a lézerblokkoló
funkció blokkolási ideje, valamint a fény-, hangjelzések és
egyéb kiegészítő lehetőségek is.
Garancia:
2 év
Szállítási határidő:
6 hét
Ára:
Bruttó:
139.900.-
|
A Blinder M27 a legfejlettebb
lézer-blokkoló a világon, amely 2 transzpondere által lézer
elleni védelmet nyújt egy személyautónak elöl. Használható
önállóan, vagy bármely radardetektorhoz kiegészítőként
választva. Fixen beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos
távolsága 160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél
közelebb érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia
értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat
esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a
sebességmérést. Kijelzése LED-es és
hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció
is. Azoknak ajánlható, akik profi védelmet
szeretnének.
|
BLINDER M47 X - TREME professzionális
multifunkciós lézerblokkoló (4 blokkolófejes, parkolósegéd
funkcióval)
 |
Professzionális 360°-os, folyamatos
lézervédelem.
Paraméterek:
transzponderek száma: 4db; automatikus szoftver-verzió
ellenőrzés; kiszerelés nélküli szoftverfrissítés; automatikus
blokkolás kikapcsolás; manuális ki- bekapcsolás; parkolósegéd
funkció; garázskapu nyitó funkció; rádiónémítás; hang
A BLINDER M47 X-treme a BLINDER termékek
legújabb változata, amely már nem csak egy lézerblokkoló,
hanem multifunkciós lézeres egység is egyben! Ennek
köszönhetően parkolósegédként, illetve lézeres kapunyitóként
is alkalmazható!
Teljesen új, számítógéppel kiszerelés nélkül frissíthető
központi egységgel (CPU), valamint speciális HIGH POWER, IR
ledekkel rendelkező J17-es transzponderekkel hatékony védelmet
nyújt a lézeres sebességmérések ellen (akár 2km-es távolságból
is).
A BLINDER UPDATE szoftver segítségével beállítható a készülék
parkolósegéd, illetve kapunyitó funkciója, a lézerblokkoló
funkció blokkolási ideje, valamint a fény-, hangjelzések és
egyéb kiegészítő lehetőségek is.
Garancia:
2 év
Szállítási határidő:
6 hét
Ára:
Bruttó:
199.900.-
|
A Blinder M47 a legfejlettebb
lézer-blokkoló a világon, amely 4 transzpondere által lézer
elleni védelmet nyújt (egy személyautónak elöl-hátul, vagy egy
terepjárónak elöl vagy hátul). Használható önállóan, vagy
bármely radardetektorhoz kiegészítőként választva. Fixen
beépítendő készülék. A lézerzavarás hatásos távolsága
160-2.000m. között van, ha a lézerhez 160m-nél közelebb
érkezünk, akkor már előfordulhat, hogy sikerül kapnia
értékelhető visszaverődést a védett autóról. Lézertalálat
esetén automatikusan aktív üzemmódba kapcsol, és meggátolja a
sebességmérést. Kijelzése LED-es és
hangjelzéssel is figyelmeztet, van benne rádiónémítási funkció
is. Azoknak ajánlható, akik maximális, profi védelmet
szeretnének, úgy szemben, mint hátulról.
Varázs-Garázs Zala
Kft.
8900 Zalaegerszeg,
Kelemen Imre utca 9. sz.
Tel.: (+
36) 92 / 511-300;
Fax: (+
36) 92
/ 511-350;
Mobil: (+36) 30 /433-30-30
E-mail: info@GPSek.hu
|
|
|
GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook, geocaching, autó, motor, GSM, flottakövetés, térkép, térképek, radar, lézer, lézerdetektor, radardetektor, előjelző, előrejelző, xenon, lámpa, lámpák, ködlámpa, autótuning, varázs-garázs, Zalaegerszeg, palmtop, pocketpc, pocket, pc, autónavigáció, járműnavigáció, destinator, aeromap, antenna, antennák, mobiltelefon, mobil, hajó, repülő, GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook, geocaching, autó, motor, GSM, flottakövetés, térkép, térképek, radar, lézer, lézerdetektor, radardetektor, előjelző, előrejelző, xenon, lámpa, lámpák, ködlámpa, autótuning, varázs-garázs, Zalaegerszeg, palmtop, pocketpc, pocket, pc, autónavigáció, járműnavigáció, destinator, aeromap, antenna, antennák, mobiltelefon, mobil, hajó, repülő, GPS, navigáció, navigációs, készülékek, PDA, laptop, notebook |
|